En stjärna föll från natthimlen

Igår såg jag ett så starkt lysande stjärnfall så jag måste ta en extra sväng med bilen och kolla om det börjat brinna någonstans.

Men jag såg inget och jag tänkte på, att man får önska något när en bit stjärna faller. Sen tänkte jag att det jag önskar mig går inte uppfylla, inte på något sätt (få tillbaka mina två yngsta söner).

Inatt vaknade jag av att någon ropade mitt namn, en röst som verkade så bekant.

Jag vaknade till och hörde att det var Jespers röst. Och av att jag sa: Jesper, vad vill du?

Sedan vaknade jag upp och borta var Jesper. Det kändes nästan övernaturligt.

(lånad bild)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det här var en glädjens dag

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Lyckan blir först riktigt stor, när trampet hörs av små små skor. Sorg och sorgbearbetning