Vi är nu Ett Kött , eko från 1989

Jag älskar dig pappan, det har jag alltid gjort. Det finns ingen som jag känner så väl. Och som jag ändå aldrig har fått lära känna p.g.a. alla lögnerna. Jag tror jag förstår hur du tänkte. Man lär sig mycket om allt. Aldrig har jag haft en så nära och avspänd relation med någon mänsklig varelse, varken förr eller senare. Ifall jag gör undantag för mitt eget kött och blod - Föräldrar, syskon, mina underbara söner. Och det finns ingen som känner mig så väl som du, pappan! Genom våra barn och genom Gud så blev vi kanske det Prästen sa - Ett kött. Vad Gud har förenat må människan icke åtskilja. Jag är troende, men inte kristen. Jag tror på ritualer och att en vigsel är för evigt. Hur än människorna och lycksökarna behandlar det heliga förbundet. För det är magi. Det som är skapat är skapat. Nu börjar vi bli gamla, eller bra mycket äldre än vi var i vår ungdom - 1987 - Brittsommaren, den vackra, underbara! Vi behöver varandra nu. Det vi har gått igenom tillsammans och inte tillsammans har blivit minnen. Som ingen annan kan förstå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det här var en glädjens dag

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Lyckan blir först riktigt stor, när trampet hörs av små små skor. Sorg och sorgbearbetning