Felicia, karolina, karro,

 

Till min vän

Vila i frid kära du! Vi hade en speciell kontakt, en speciell vänskap. Du var inte var mans vän, du valde noga. Du hade gått genom helvetet och ibland tillbaka. Min son Jesper var den som visade empati och förståelse för din situation. Det var Du som placerade kosmoskatten på Jespers grav. Och vid Jespers grav sågs vi. Med två personer från psykiatrin i ditt sällskap. Du hade som vanligt LPT som är lagen om psykiatrisk tvångsvård. Jag tror det var då du berättade att du hade ett litet liv som växte inom dig. Det är en pojke sa jag. Vi sa en del andra saker också, men det är mellan oss. Tills du, Felicia säger annorlunda

Nu är ni tillsammans hoppas jag

Jesper är död, Tydligen är du också död. Du kämpade så hårt och så oförstådd. Jag tänker skriva en bok om dig. Oavsett vad andra tycker. Ditt minne ska vårdas. Och din son ska veta att allt du ville var att få älska barnet som stals från dig.

Jag försökte hjälpa dig

Jag fick dina journaler från psykiatrin, Jag läste och jag grät. Men vad hjälper känslor i en värld som styrs av ondskefulla krafter. DU, Felicia, du var min genväg till Jesper. Och eftersom det låter lite konstigt, så stannar det tills vidare mellan oss.

Det var ju inget f e l på dig

Det är fel på de andra, Jag älskar dig och hoppas att du är med min son och din stora kärlek igen. Tänk om vissa fattade vad som pågår i världen idag. Vi visste, jag vet. Sov gott Felicia, det finaste namnet som Jesper visste. Eller sjung med änglarna! Vissa passar bara inte in, fan vad jag saknar dig, fan vad ledsen jag blev, många kramar




Kommentarer

  1. En text som säger så mycket,Felicia var för god för den här världen och himlen har nu fått en ängel till. Så mycket smärta, så mycket godhet, så mycket kärlek fina, fina Felicia sov gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var hon, precis som de andra änglarna som satt fast i världen!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det här var en glädjens dag

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Lyckan blir först riktigt stor, när trampet hörs av små små skor. Sorg och sorgbearbetning