Det var några veckor sedan

 Det är livet så som det är. Ibland känner jag att jag vill skriva, men mer ofta känner jag att jag vill vila i mina egna tankar och känslor. Fortfarande försöker jag reda ut vem som är jag. Det var skönt att slippa skriva för pengar. Ni som följt mig vet hur jag menar och vilken press jag plötsligt fått på mig att tjäna pengar på min blogg. Min blogg där minst 20 års arbete har förstörts av en rovlysten person, en av Mammons slavar, ni vet vem. Jag skriver inte ut namn eller adresser, då jag faktiskt inte vill bidra till att detta namn dyker upp i sökresultaten. 

Men om ni/du någonsin råkar ut för att någon vill hjälpa dig att flytta din blogg, 

Hör efter med mig som har erfarenhet av hur oskyddad man kan vara i dessa sammanhang. 

Jag tänkte dock inte älta det mer

Jag tycker det är skönt att vila i mitt eget, även om jag fortfarande tycks ha kvar det där med anpassningsstörning, ett märkligt namn på en krisreaktion. Man vill helst inte vara störd. Även om man råkar vara störd från början, vill man liksom inte ha det på papper. Men den som klickar på länken , kan få läsa om diagnosen och vad den egentligen betyder. 

Jag skäms inte för att ta till alla medel och metoder för att hitta mig själv igen. Mitt senaste val är att etablera mig på "Återhämtningscentret". Jag får samtalsstöd och stöd att skriva, och kanske en dag kunna stå tillräckligt stark för att hjälpa andra. 



Ett så fantastiskt initiativ av Eksjö kommun!

Även att kommunen kanske inte vill dela så stor budget med Återhämtningscenter så finns det iaf. Oftast skäller jag på stat, kommun och alla myndigheter jag kan komma på. Men här tycker jag att jag hittar frid, stöd och mening igen. Egentligen är livet en fantastisk resa! Hur det ena hakar fast vid det andra och en mening uppstår.

Slutat med tarot och vägledning med hjälp av tarotkort har jag i n t e gjort.


Jag börjar på 0, jag börjar om på före alltings början. En ny chans att förändra framtiden!

Men lite saker har hänt, efter att pojkarna dog och jag ville få rätsida på allt som jag kunde få rätsida på.
Jag kommer aldrig att sluta med tarot. Jag har fått tillbaka min F-skattsedel och vill gärna bygga vidare på det jag hade då. Kolla gärna in min sida Tarot online , jag har lång erfarenhet hur man använder dessa kort för vägledning i livet. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det här var en glädjens dag

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Lyckan blir först riktigt stor, när trampet hörs av små små skor. Sorg och sorgbearbetning