Svårt att orka just nu



Jag har börjat känna mig mer och mer handlingsförlamad, mitt hem förfaller, minsta sak är en oerhörd ansträngning för mig just nu. 
Jag vill bara dra täcket över huvudet och försöka sova.
Men fortfarande faller allt ansvar på mig, min mor somnade in 12 juni så jag måste planera begravning igen. 
Min familj säger att jag har talets gåva, men det är inte så, jag var tystast i klassen när jag var barn, blyg och tillbakadragen, babblade mest med min mamma. 
Även mat, tvätt, disk... Min hjärna försöker men min kropp rör sig inte ur fläcken och mina ögon bara stirrar. Jag är visserligen aktiv på många andra sätt, har tre kurser per vecka till exempel. Men det är just hemmet med sina minnen som jag inte fixar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort