Med min mamma

Jag är vaken mitt i natten, har varit med min mamma på sjukhuset ikväll, svårt att släppa alla intryck, alla minnen, akutrummet där de sydde ihop Jesper medan jag höll honom i handen, röntgenavdelningen, hissen, lukterna hela miljön skrek till mig att jag har förlorat mina söner. Och ambulansföraren som berättade att han var den ambulans som kom när Anton hade dött. Trauma, sjukhus, poliser, ambulans, hjärt- lungräddning , ångest , skräck och nu är de borta, men miljön andas ut sin ångest över de döda, de som dog i onödan. För de som inte vågade larma 112 för att de skulle bli inlåsta, för de med infekterade sår som inte vågade söka vård och dog i blodförgiftning, ...  sjukhusfobi, eller sjukhusmani

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort