Antons syn på missbruksvården och myndigheters agerande i allmänhet

Min son Anton var mycket kritisk mot myndigheternas hantering och bemötande av hans sjukdom. Utdrag från chatt 2015:

Aron Aronsson

Det är inte så mycket att diskutera om egentligen eftersom soc bara gör allt värre det är dem som skapat mitt missbruk från början och jag mår bra av friheten. Det finns bara en person som känner mig och det är jag själv och jag känner att jag är mycket starkare nu än innan



2015-09-26 01:36
är det soc som skapat ditt missbruk? Jag är jätteintresserad av den informationen

Aron Aronsson
2015-09-26 01:47
Aron Aronsson
Ja för de alltid hotat och hotat och gjort allt till ett helvete och när jag var liten var jag jämt rädd att de sulle omhänderta mig och det har plågat mig jätte mycket. Plus att de skapat en jävligt osäker och förvirrad person oc speciellt team j-som och ekox sjkiten i Eksjö för plus alla bortrövanden till stenskogen ljungbacken osv att aldrig kunnat bestämma över sig själv och att vara mellan hem och frihet så pass korta stunder gör att jag inte vet vem jag själv är längre. Den nyktra som aldrig får vakna till liv eller missbruksperonen som kan göra allt den nyktra inte kan under sin påverkan av de droger som jag tidigare har missbruar och allt med min barndom det har varit ett stort Trauma med hela min uppväxt. Jag tror att det kan va trauman som jag aldrigvetat om innan. Jag har alltid kännt mig som en pojke i en mans ropp svagare än alla andra bara ett bortrövane kan vara ett stort trauma att veta hur många år man inte kommer få se sitt hem igen. Känsllan av hopplöshet medans de hemska tantern på soc flyttar mig fram och tillbaka. När jag för första gången fick släppas fri efter LVMet och bara gå ut från bile och gå vart jag ville var den lyckligaste dagen i mitt liv det var underbart och det var då jag kände ett unns av självförtroende komma tillbaka. Ju fler tjejer jag träffar osv inte bara det men skräcken att detta som jag nu hanterat så bra att hålla mig borta från soc att inte behöva oroa mig för mötet osv att det ska tas ifrån mig är min värsta mardröm. De kommer förstöra allt då tycker jag att lite droger är en bagatell. De borde ta ett steg tillbaka och se när jag får leva för en gångs skull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort