Dödsbesked 1.

Så många gånger hade jag undrat - hur skulle jag komma att reagera på ett dödsbesked.

Jag visste att de var döende.

Jag visste att varje dag ,  fram tills nu varit en suck av lättnad.

De levde idag också.

Det var den 5 december 2017.

Jag hade precis fått ett telefonsamtal om att min son Jesper befann sig på sjukhus, Och jag fick inte de "vanliga" svaren om hans tillstånd.

Jag började be till Gud. Snälla ta inte min Jesper.

Mitt hjärta visste då att han var död.

Genom köksfönstret som vetter mot nordöst såg jag i ögonvrån, fylld av fasa, polisbilen parkera utanför.

Det är inte till mig, tänkte jag i ett krampfyllt hopp om att det inte var mitt barn som avlidit.

Och jag rusade ut genom dörren för jag måste se att det inte var till mig de skulle.

Jag hade min far i telefonen när jag sprang nedför trappan och skrek att Jesper är död.

Och det var bara förnamnet på vad jag inom loppet av endast några veckor skulle utsättas för.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort