Delar här också

En liten stund i taget, först kanske bara några sekunder, sen några minuter, sen kanske en hel timme - orkar jag vara den jag var och brinna för att bekämpa orättvisor. 

Sen faller jag igen, in i min blottlagda, söndertrasade själ. Den som så gärna vill bli förstådd, men mer ofta betraktad som "konstig". 

Men jag känner långt inom mig att jag blir lite starkare för varje steg jag tar. 

Precis som min sorg som blir starkare, när andra tror den blir svagare. Jag ska skärpa mig och resa mig och leva för att j a g är viktig. 

Men för mig är det inte jag som är viktig ens om andra väljer att tycka så. 

För mig är det enda viktiga att hjälpa till att försöka #räddanästa. Min själ gnistrar, glöder och blöder i mitt djupaste mörker. Men jag vet - en dag brinner det en öppen låga där igen. 



Eller tre    . Eller tre gånger tre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort