Obesvarad kärlek

.. vad gör det? Jag älskar er mer än livet och jag skulle gå genom eld för er. Det är kanske en moders lott. För många ord och många upplevelser och händelser skulle ha dödat vilken platonisk kärlek som helst. Men den kärlek jag känner för er, den är odödlig, den har inget slut. Oavsett vad ni gör emot mig, vad ni kallar mig för hemskheter när ni är arga... Jag har aldrig känt en kärlek som är som den här.

Ni är vuxna nu. Jag kommer att finnas tills jag dör. Jag kräver ingenting ifrån er.

Fördenskull skall en man övergiva sin fader och sin moder (Matteus 19:5)

För den andra kärleken.

Man ska släppa taget. Jag vet. Jag förstår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort