Jag lägger min hand på din heta panna och blir rädd

Jag kommer in till dig för att jag känner en oro. Du ligger med den varma jackan på dig. En onaturlig ställning i sängen. Jag är din mamma som älskar dig mer än mitt liv och jag blir rädd. Jag lägger min hand på din panna och stryker bort ditt långa svarta hår från ditt ansikte. Det hår som nyss var ljust och lockigt... och som jag kunde borra in min näsa i. Och somna lugnt.

Inga nätter har varit lugna och doftande som då..

Din panna är varm och svettig. Min hand blir blöt.

Jag tänker att du har tagit någon drog som skadar dig, som tar dig bort ifrån mig...

och ifrån det som jag trodde skulle kunna vara för alltid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mina "haters" Bilden av Mona Irma

Det här var en glädjens dag

Min son ville prova att ta körkort